Szczęśliwy numerek
 
 
14
Numerek ważny w środę
20 stycznia 2021 roku
 
 
Kalendarz roku szkolnego
 
 
 
 
Informacje
 
 
Dzisiaj jest czwartek
21 stycznia 2021 roku


Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Patrokles, Epifani, Jarosław, Jarosława, Krystiana, Józefa, Awit, Awita
Prognoza pogody
Bydgoszcz
Pogoda - Bydgoszcz
 
 
Statystyki
 
 

STATYSTYKI WEJŚĆ
NA STRONĘ SZKOŁY
od dnia 20.10.2012 roku

Łączna ilość wejść:
6 266 025

Jest to Twoja 1 wizyta
z adresu IP 184.72.102.217
od dnia 3.06.2013 roku

Chcesz zobaczyć więcej
KLIKNIJ TUTAJ

 
 
Inne
 
 
Deklaracja
dostępności
Erasmus
Oficjalna strona firmy uczniowskiej w XV Liceum Ogólnokształcącym w Bydgoszczy

SEKRETARIAT SZKOLNY

Godziny pracy:
poniedziałek 7:30 - 15:30
wtorek 8:00 - 16:00
środa 7:30 - 15:30
czwartek 7:30 - 15:30
piątek 7:30 - 15:30


GABINET PROFILAKTYKI ZDROWOTNEJ I POMOCY PRZEDLEKARSKIEJ

Godziny pracy:
poniedziałek 8:00 - 15:00
wtorek 8:00 - 15:00
środa 8:00 - 15:00
czwartek 8:00 - 15:00
piątek 8:00 - 15:00

st.piel.dypl. Alicja Rapicka


PEDAGOG

Godziny pracy:
Poniedziałek 09:00 – 14:00
Wtorek 13:00 – 16:00
Środa 08:00 – 13:00
Czwartek 09:00 – 12:00
Piątek 08:00 – 12:00

mgr Karolina Kowalska

e-mail: pedagog@liceumxv.edu.pl


PSYCHOLOG SPORTU

Godziny pracy:
Wtorek 10:00 – 14:30
Środa 12:00 – 16:00
Czwartek 11:30 – 16:00

mgr Marta Krakowiak

e-mail: psychologsportu@liceumxv.edu.pl


INSPEKTOR DS. BHP

Godziny pracy:
ŚRODA 8:00 – 15:30
CZWARTEK 8:00-15:30

mgr Dorota Gawronek

 
 
 
 
 

 

UWAGA! Dostępny jest już nowy
REGULAMIN OBIEKTU SPORTOWEGO
przy ul. Piwnika Ponurego w Bydgoszczy.

Dostęp do e-dziennika dla rodziców

Wpis opublikowany dnia 26-09-2017 o godz. 10:45. Opracowanie: Marcin Maćkiewicz

informacja
W odpowiedzi na telefony w sprawie loginów i haseł do e-dziennika informujemy, że loginem jest adres e-mail podany w deklaracji chęci dostępu do e-dziennika przekazanej wychowawcy klasy, natomiast hasło tworzą Państwo osobiście postępując zgodnie z instrukcją pierwszego logowania dostępną w zakładce Organizacja >> Dziennik elektroniczny.

Jeśli otrzymają Państwo informację, że podanego adresu e-mail nie ma w bazie danych, prosimy o kontakt z wychowawcą klasy w sprawie sprawdzenia poprawności wprowadzonego do dziennika adresu e-mail.

WAŻNE! Informacja dla rodziców/opiekunów dotycząca Covid-19

Wpis opublikowany dnia 11-09-2020 o godz. 12:44. Opracowanie: Marcin Maćkiewicz

informacja

Mając na uwadze bezpieczeństwo Państwa dzieci, Dyrekcja Szkoły informuje, iż zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Edukacji do szkoły mogą uczęszczać wyłącznie uczniowie bez objawów sugerujących infekcję dróg oddechowych a także w sytuacji, gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.

 

Ponadto uczniowie są przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają obowiązujących przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.

 

Na terenie szkoły, w miejscach wspólnych takich jak korytarze, toalety, szatnia – uczniowie i pracownicy mają obowiązek zakrywać usta/nos maseczką lub przyłbicą.

 

 

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi załącznikami:

 

DEKLARACJE RODZICA.pdf (497 KB)

Procedura dotyczaca bezpieczeństwa podczas zajć dydaktycznych.pdf (537 KB)

Procedura odbioru dziecka ze szkoły.pdf (549 KB)

Procedura korzystania z hali sportowej.pdf (196 KB)

Procedura funkcjonowania biblioteki w Szkole.pdf (376 KB)

Procedura pobytu ucznia w szkole.pdf (543 KB)

Procedura pobytu dziecka w świetlicy.pdf (538 KB)

Procedura przygotowywania i wydawania posiłków.pdf (360 KB)

Procedura szybkiego powiadamiania rodziców.pdf (201 KB)

Procedura dotycząca dezynfekcji powierzchni i toalet.pdf (192 KB)

Nieco lirycznie

Wpis opublikowany dnia 24-12-2020 o godz. 00:26. Opracowanie: Natalia Kucharska

informacja
Zamiast wstępu 
 
Redaktorzy „Fabryki Słowa” nie tylko śledzą bieżące wydarzenia. Bywają chwile, zwłaszcza w dobie pandemii, że sięgają po to „poetyckie” pióro. 
Przeczytajcie proszę, jak świat postrzega Natalia Kucharska: 
 
To gniazdo twoich uczuć(1)
 
Miała być gryfowa miłość(2) 
A ty niczym sztygarski zły duch(3)
Myślałeś o zemście 
 
Vernonowe(4) oddanie 
Novigradzki pijak(5)
I strach jak u Tamary(6)
 
Przemierzam konno(7) 
Po twoich wspomnieniach 
Wrzucam Samum Miłości(8) 
Do gniazda twoich uczuć 
 
Lecz nic na to 
Nie zadziała srebro moich słów(9) 
I ogień miłości rzucony w zaklęciu(10) 
 
I pozostanie nienaruszone 
Strachliwe i przerażające 
A może gdy opuścisz kurtyzany(11) 
Odnajdziesz swoje miejsce mocy(12) – w miłości 
 
 
1. W grze komputerowej główny bohater często mówi, że w danym miejscu jest gniazdo potworów, które trzeba zniszczyć. 
2. Gryf, zwany także Inogiem – uskrzydlony lew o głowie i szponach orła, żyjący w wysokich górach; osobniki łączą się za młodu w pary (na stałe) 
3. Zaklęty duch w drzewie myślał tylko o zemście na wsi Sztygary za zabicie jego cielesnej kiedyś formy wraz z wiedźmami; po uwolnieniu sieje spustoszenie. 
4. Vernon Roche – przyjaciel Geralta; walczy za ukochaną, rozbitą w pył Temerię; nie liczy się dla niego nic więcej poza ojczyzną. 
5. Mimo bogactwa, wielu uczonych, Novigrad słynie z wielu pijaków, karczm czy domów publicznych (dlatego większość wydaje swoje majątki na „wieczną” zabawę) 
6. Córka Krwawego Barona; ojciec bił jej matkę, próbowały razem uciec, lecz Annę porwały wiedźmy. 
7. Jedyny transport to podróżowanie konno. 
8. Samum to jedna z bomb do niszczenia gniazd potworów. 
9. Srebro rani bardziej potwory niż stal, dlatego Geralt nosi dwa miecze. 
10. Igni to jeden ze Znaków wiedźminów; wyzwala strumień ognia. 
11. Panie lekkich obyczajów. 
12. W świecie wiedźmina występują miejsca mocy, które wzmacniają Znaki; Geralt staje się silniejszy po odpoczynku przy takich miejscach. 
  
*** 
 
Stoję sama 
wśród ludzi 
 
Deszcz namiętnie spływa 
po mej duszy 
 
Czuję tylko chłód 
I ogromną przyjemność 
 
A każda kropla 
to twoja obietnica 
 
*** 
 
Mijają godziny, 
a ja nie robię nic. 
 
Leżę w bezruchu, 
z myślami sam na sam. 
 
Obdarte łóżko. 
Szare ściany. 
 
Bezgwiezdne, chłodne niebo, 
i taka sama moja twarz. 
 
Spływające łzy
lądują na poduszce 
 
W mej głowie pytanie 
czy mogłem pokochać Cię bardziej? 
   
Świeca 
 
Kupiłeś dla mnie świeczkę 
o twoim zapachu. 
 
Miała symbolizować miłość, 
lecz nie pomyślałeś o jednym. 
 
Na początku pięknie płonęła, 
ale czemu już się wypaliła? 
 
Jesteś… tylko wspomnieniem 
 
Zamykam oczy. 
 
Czuję wiatr na policzkach. 
Jest chłodny. Delikatny. 
Jak twój oddech. 
 
Słyszę, jak ćwierkają ptaki. 
Śpiewają melodyjnie. Spokojnie. 
Jak twój głos. 
 
Czuję zapach. 
Rześki. Kwiatowy. 
Jak twoje perfumy. 
 
Słyszę przebiegającego kota. 
Ma sprężysty ruch. Pełen wdzięku. 
Jak twój chód. 
 
Otwieram oczy. 
 
Pełna nadziei. 
Z uśmiechem na twarzy…
lecz Ciebie nadal tu nie ma. 
Fot. inesbazdar@123rf.com 

[Natalia Kucharska]

ZAPAL ŚWIATEŁKO WOLNOŚCI

Wpis opublikowany dnia 13-12-2020 o godz. 22:27. Opracowanie: Małgorzata Sikorska

informacja

[SI]

Życzenia Bożonarodzeniowe od klasy 2B

Wpis opublikowany dnia 06-12-2020 o godz. 02:36. Opracowanie: Beata Pilewska

informacja

[MB]

„Dziady” Adama Mickiewicza w dobie zdalnego nauczania u Jeremiego

Wpis opublikowany dnia 27-11-2020 o godz. 01:14. Opracowanie: Beata Pilewska

informacja

[MB]

Rządowe wsparcie dla nauczycieli

Wpis opublikowany dnia 25-11-2020 o godz. 10:11. Opracowanie: Sekretariat

ważne

Zachęcamy wszystkich nauczycieli do zapoznania się z pytaniami i odpowiedziami dotyczącymi rządowego wsparcia 500 zł dla nauczycieli dostępnymi na stronie https://www.gov.pl/...

Na podanej stronie znajduje się także wniosek do pobrania.

[Sekretariat]

Wniosek o przyznanie świadczenia socjalnego

Wpis opublikowany dnia 12-11-2020 o godz. 22:50. Opracowanie: Sekretariat

ważne

Wnioski socjalne na pomoc finansową przyjmujemy mailowo na adres szkoły, pocztą lub można zostawić w kopercie na portierni do dnia 20.11.2020 r.

 

Wniosek można pobrać klikając TUTAJ.

[Sekretariat]

Szkolny stróż z imadłem

Wpis opublikowany dnia 12-11-2020 o godz. 22:47. Opracowanie: Michał Laskowski, Natalia Kucharska i Martyna Tomaszewska

informacja

Uroczystość wręczenia Staśków, czyli statuetek przyznawanych nauczycielom przez uczniów, w tym roku odbyła się 13 października. Na 9 kategorii profesor Sławomir Maciąg zwyciężył w... 5! Postanowiłyśmy trochę z nim porozmawiać o tak imponującym wyniku.

 

Jaki jest przepis na taki sukces?

Po prostu jestem sobą. Dla mnie szkoła jest nie tylko miejscem pracy, ale także czasem do rozmowy z młodzieżą, dzięki czemu poznaję ją, lecz utrzymuję dystans. Uczniowie sami do mnie przychodzą, chcą uzyskać pomoc. Wiedzą, że zawsze jestem do ich dyspozycji. Wychowankowie mogą dzwonić do mnie bez problemu od 6 rano do 1 w nocy… 

 

Sama pamiętam, jak z profesorem lubiłam rozmawiać!

Dokładnie! Ja nie chodzę za uczniami, to ich sprawa, z kim chcą porozmawiać o swoich problemach. Chyba za to młodzież mnie lubi i głosuje w Staśkach.

 

Co poleciłby profesor innym nauczycielom?

Poświęcajmy więcej czasu uczniom, by móc ich poznać i przekonać do siebie.

 

Jaka jest profesora ulubiona kategoria?

Każda, która pokazuje mój kontakt z młodzieżą, ale w szczególności Imadełko, ponieważ co roku jest ten sam pomysł, ale pod inną nazwą i opisem, co jest bardzo kreatywne. Osobiście nie czuję, że jestem aż tak wymagający, ale i tak dziękuję za wygraną. Podoba mi się także Szkolny Stróż, gdyż jest to nowa kategoria i obrazuje moją działalność na terenie szkoły.

 

 

Dziękujemy za ten wywiad!

Natalia Kucharska i Martyna Tomaszewska

Na zdjęciu tegoroczni zdobywcy Staśków. Od lewej: p. prof. Mariola Schiller, p. prof. Lucyna Mikulska, p. prof. Sławomir Maciąg, p. prof. Sebastian Kubski, p. prof. Daniel Piotrowski. Fot. Archiwum Fabryki Słowa. 

[Michał Laskowski, Natalia Kucharska i Martyna Tomaszewska]

Praca zdalna - czego najbardziej brakuje?

Wpis opublikowany dnia 12-11-2020 o godz. 22:42. Opracowanie: Michał Laskowski i Julia Złotowicz kl.2bg

informacja

Czego najbardziej brakuje – dobrego łącza czy przyjaciół?

 


Sytuacja związana z COVID-19 robi się coraz bardziej napięta, rząd wprowadza coraz nowsze obostrzenia mające uchronić nas przed zarażeniem się tym wirusem. Jednym z nich jest wysłanie uczniów - po raz kolejny - na tryb nauczania zdalnego. W marcu pomysł ten był dla wielu osób problemowy i wprowadził wiele zamieszania, gdyż nigdy wcześniej nie było potrzeby wdrażania go w życie. Czy tym razem przebiega on mniej problemowo? Postanowiłam zapytać o to kilka osób…

 


Pierwsza z nich przedstawia patrzy optymistycznie… Jest to dla nas dużą oszczędnością czasu, który musielibyśmy poświęcać na dojazdy do szkoły. Nauka przychodzi nam z łatwością, dlatego w większości uczymy się sami i nie mamy problemów z poradzeniem sobie podczas sprawdzianów i kartkówek. W naszym odczuciu nauczyciele radzą sobie z obsługą sprzętu, a środki, jakie wykorzystują, typu tablica na Teams, skutecznie zastępuje tablice szkolne. Lekcje online są dużo ciekawsze niż w budynku szkolnym i znacznie bardziej komfortowe. Uważa, że szkoła jest dostosowana do naszych czasów i tak w przyszłości powinna wyglądać.

 


Inni moi rozmówcy widzą w zdalnej nauce zdecydowanie więcej minusów… Wg nich, po dłuższym czasie zaczyna brakować chodzenia do szkoły i widywania rówieśników. W życie powoli wkrada się rutyna związana z codziennym siadaniem przed laptopem w czterech ścianach, co zaczyna robić się przytłaczające. Pierwsza nauka zdalna była bardzo chaotyczna, bo i dla nas, uczniów, jak i dla nauczycieli było to coś nowego, a każdy z grona pedagogicznego starał się, by jego lekcje odbywały się jak najsprawniej, przez co używali mnóstwa platform, na które musieliśmy przechodzić zamiast cieszyć się przerwą. Teraz, w październiku, wiemy już, jak należy współpracować, aby lekcje przypominały te ze szkoły. Mimo wszystko – mówią moi rozmówcy - nie należymy do fanów nauki zdalnej, gdyż ciężko nam skupić się na przekazywanych treściach. Człowiek przyzwyczaił się, że dom kojarzy się z odpoczynkiem, graniem w gry, czytaniem książek czy po prostu „obijaniem się”. Już koncentracja na lekcji odbywającej się w szkole dla niektórych osób wymaga wielkiego wysiłku, a siedząc w domu jest to dla nich wręcz nierealne. Staramy się jak możemy, ale nie ukrywamy, że czasami zdarza się nam lekceważyć lekcję i położyć się w łóżku podczas słuchania nauczyciela.

 


Jeszcze inni nie potrafią zdecydować się czy woleliby lekcje online czy w szkole. W każdym przypadku widzą plusy i minusy. Mówią, że nauczanie zdalne jest w porządku, jednak zdecydowanie lepiej pracuje im się twarzą w twarz z nauczycielami i rówieśnikami. Jeśli jednak nauka online, to lepiej umieszczać wszystko na jednej platformie, jaką w naszym przypadku jest Teams, niż zmieniać co 45 minut miejsce „lekcji”, co miało miejsce w pierwszym półroczu. Teams spełnia większość warunków potrzebnych do prawidłowej nauki, a osoby, które z lekcji najwięcej wynoszą poprzez słuchanie, mogą czuć się teraz komfortowo. Dzięki lekcjach online zdecydowanie polepszyły nam się oceny, ponieważ nie tracimy czasu na długie dojazdy do szkoły, tylko od razu po zakończeniu lekcji możemy zająć się zadaniami domowymi i nauką. Mimo tych pozytywów, brakuje nam realnego kontaktu z drugą osobą, a sprzęt zaczynają męczyć oczy.

 


Najbardziej utożsamiam się z trzecią grupą. Widzę w lekcjach zdalnych wiele plusów, jak na przykład brak stresu związanego z dojazdami czy samego bycia na lekcji, gdzie obserwuje nas wiele osób, jednak nie dałabym rady funkcjonować tak przez cały czas. Wiele osób narzeka na problemy z połączeniem internetowym oraz zgłasza awarię sprzętu, przez co mają utrudniony dostęp do nauki, która przecież powinna być możliwa dla wszystkich, a lekcje znacznie skracają się próbą pomocy tym osobom oraz długim sprawdzaniem obecności. Myślę, że lekcje online jeszcze bardziej uzależniłyby młodzież od sprzętów elektronicznych, a zawieranie nowych znajomości i funkcjonowanie w społeczeństwie byłoby dla nas utrudnione i bardzo ograniczone.

 


Mam nadzieję, że prędko wrócimy do normalnego systemu nauczania. Nieważne jest tak naprawdę, w jaki sposób postrzegamy tę formę nauki i w jaki sposób powinny odbywać się lekcje, a sam fakt, że czujemy chęć i powinność, aby w nich uczestniczyć i kształcić się dla własnego dobra.


Julia Złotowicz kl.2bg

fot. Julia Złotowicz

[Michał Laskowski i Julia Złotowicz kl.2bg]

Fabryka Słowa

Wpis opublikowany dnia 12-11-2020 o godz. 22:37. Opracowanie: Michał Laskowski

informacja

Drodzy Czytelnicy!

 

Pandemia wykluczyła nas z wielu aktywności. Nie możemy chodzić do szkoły, spotykać się na przerwach z przyjaciółmi czy… czytać Fabryki Słowa w tradycyjnym, papierowym wydaniu Nie zapominamy jednak o Was. Postanowiliśmy, że od czasu do czasu, właśnie tu - na stronie aktualności – oraz na naszym fanpage’u, będziemy publikować artykuły dotyczące Waszych spraw.

 

Na dobry początek dwa teksty: jeden z nich to wywiad ze zdobywcą wielu tegorocznych Staśków, p. prof. Sławomirem Maciągiem, a drugi to spojrzenie na naukę zdalną. 
Wszystkim naszym Czytelnikom życzymy wiele zdrowia i spokoju w niełatwym czasie pandemii, a teraz… miłego zaczytania:-) 


Redakcja

[LM]

Narodowe Święto Niepodległości

Wpis opublikowany dnia 11-11-2020 o godz. 02:25. Opracowanie: Małgorzata Sikorska

informacja

Antoni Słonimski

 

Polska

 

I cóż powiedzą tomy słowników, 

lekcje historii i geografii, 
gdy tylko o niej mówić potrafi 
krzak bzu kwitnący i śpiew słowików.
Choć jej granice znajdziesz na mapach, 
ale o treści, co je wypełnia, 
powie ci tylko księżyca pełnia 
i mgła nad łąką, i liści zapach.
Pytasz się, synu, gdzie jest i jaka? 
W niewymierzonej krainie leży. 
Jest w każdym wiernym sercu Polaka, 
co o nią walczył, cierpiał i wierzył.
W szumie gołębi na starym rynku, 
w książce poety i na budowie, 
w codziennej pracy, w życzliwym słowie, 
znajdziesz ją w każdym dobrym uczynku.

 


Zapraszam do obejrzenia wystawy POLSKIE SYMBOLE NARODOWE (rozmiar: 14MB, plik PDF otwiera się w nowej karcie)

[SI]

<< newsów: 2493 (3188 KB) >>

Autorem i opiekunem strony jest Marcin Maćkiewicz - admin@liceumxv.edu.pl            stat4u